لودینگ

آشنایی با کاربرد انواع سنگ مرمریت

سنگ های ساختمانی به دلیل داشتن تنوع نوعی که دارند،موجب شده تا قابلیت استفاده از آن را در هر بخش از ساختمان برای یک معمار فراهم کند.سنگ مرمریت یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی است.این سنگ از دسته سنگ های آهکی به شمار می آید و با توجه به کانی های آن،موجب شده تا از تنوع رنگ بالایی نیز برخوردار باشد.عمدتا کاربری سنگ مرمریت در نمای داخلی ساختمان تعریف شده اما ما در این بخش قصد داریم کاربرد انواع سنگ مرمریت را به صورت جداگانه برای برندهای مطرح بازار،بررسی و ارزیابی کنیم.بررسی را بر اساس نوع کاربری به صورت زیر انجام می دهیم.

1- سنگ های مرمریت قابل استفاده در نمای داخلی ساختمان: نمای داخلی ساختمان به بخشی از ساختمان گفته می شود که دور از تابش مستقیم نور خورشید،باران و شرایط آب و هوایی است وبر این اساس می توان به کف ساختمان،راه پله،پارکینگ،حمام ،آشپزخانه ،سرویس بهداشتی و سایر موارد مشابه اشاره کرد. از مطرح ترین برندهای بازار جهت استفاده در این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرمریت صلصالی : نام صلصالی از مالک معدن آن برگرفته شده و بیش از 10 سال است که در بازار خرید وفروش سنگ های ساختمانی وجود دارد.به دلیل قرار گرفتن معادن ان در منطقه خوروبیابانک اصفهان،به آن سنگ صلصالی اصفهان نیز گفته می شود. این برند قابلیت استفاده در تمامی بخش های نام برده شده از نمای داخلی ساختمان به غیر از سرویس های بهداشتی دارد.سعی کنید از این سنگ در بخش هایی استفاده کنید که کمتر درمعرض آب قرار گیرد زیرا به دلیل وجود رگه های به شکل نوار قلبی بر روی سطح ان،به مرور زمان خالی می شود و کیفیت اولیه خود را نیز از دست می دهد.
  • مرمریت هرسین:معدن این سنگ در کرمانشاه قرار گرفته و عمدتا در اکثر بخش های نمای داخلی ساختمان قابلیت استفاده دارد.سنگ پله هرسین یکی از پر تقاضاترین ابعادی برای راه پله در بین سنگ های مرمریت به شمار می آید و دلایل متعددی را می توان برای این انتخاب بیان کرد که در این بین می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش و همچنین داشتن زمینه رنگ روشن مایل به سفید را به عنوان مهمترین عوامل نام برد.
  • مرمریت آباده: معادن این سنگ در آباده شیراز قرار دارد و نسبت به سایر برندهای مرمریت از تنوع معادن زیادی برخوردار است که همین موضوع موجب شده تا تنوع رنگ کرم،زیتونی و کرم صورتی را پوشش دهد. به شما توصیه می کنیم از این سنگ بیشتر در بدنه داخلی ساختمان استفاده کنید و از استفاده ان در کف ساختمان،پارکینگ و مکان هایی از قبیل اشپزخانه ،حمام و سرویس بهداشتی خودداری کنید.
  • مرمریت چهرک: معدن این سنگ در اطراف صفاشهر شیراز و نزیک یزد واقع شده و از زمینه رنگ زیتونی برخوردار است.این سنگ در اکثریت بخش های نمای داخلی ساختمان قابلیت استفاده دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به بخش مربوطه مراجعه کنید.

2- سنگ های مرمریت قابل استفاده در نمای بیرون ساختمان: منظور از نمای بیرون ساختمان،اشاره به بدنه و سر در و ورودی ساختمان دارد. با توجه به مشخصات سنگ های مرمریت،عمدتا آن ها را در نمای داخلی ساختمان می شناسند اما می توان به چندین برند با این نوع کاربری اشاره داشت که عبارت اند از :

  • مرمریت لاشتر:معدن این سنگ در اصفهان واقع شده و به همین دلیل به ان مرمریت لاشتر اصفهان نیز گفته می شود.زمینه رنگ آن طوسی است و در گذشته عمدتا از نوع تیشه شده آن در پایین نما استفاده میشد،اما اکنون از نوع صیقلی و چرمی آن نیز در نمای بیرون ساختمان استفاده می شود که در بخش مربوطه سعی کرده این جزئیات کاملی از آن را برای شما به همراه تصویر قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان : 
0913-932-1409

تماس با ما