لودینگ

نقش سنگ های ساختمانی در معماری داخلی

سنگ های ساختمانی با توجه به طبیعی بودن،جایگاه ویژه ای نیز در معماری داخلی داشته و در هنر معماری به عنوان نمادی از شکوه به شمار می آیند. انواع سنگ های ساختمانی بر اساس نوع،رنگ،طرح و ابعاد در بازار قابل تهیه هستند و همین موضوع منجر شده تا سلیقه هیا گوناگون را پوشش دهد و کاربرد سنگ در ساختمان روز به روز افزایش یابد.

معماری داخلی یک ساختمان به بخش های گوناگونی تقسیم می شود که در این بین می توان به پارکینگ،آشپزخانه،راه پله،حمام و سرویس بهداشتی،سالن ، اتاق و … اشاره کرد و البته ما در بخش جداگانه به بررسی هر کدام به صورت جداگانه پرداخته ایم که برای نمونه می توان به سنگ کف پارکینگ و سنگ راه پله اشاره کرد. سنگ های ساختمانی دارای مزیت های زیر است:

  • مقاوم در برابر یخ زدگی و آتش سوزی
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و شوینده
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
  • تنوع رنگ و طرح

از انتخاب رنگ برای سنگ مورد استفاده در معماری داخلی ساختمان شما محدودیتی وجود ندارد زیرا تنوع رنگ قابل قبولی دارد و اکثریت رنگ ها را پوشش می دهد. در فضاهای مسکونی به دلیل اینکه در طول شبانه روز در معرض دید قرار دارند،انتخاب رنگ مناسب تاثیر به سزایی بر روحیه کارکنان آن واحد مسکونی دارد و به همین جهت هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برای شما وجود ندارد. برای نمونه تصور کنید که شما قصد دارید از زمینه رنگ کرم با دانه های سفید رنگ در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید و حال به دنبال یک سنگ مطابق با طرح مربوطه می گردید و به شما پیشنهاد می کنیم که از مرمریت آباده گل پنبه ای دیدن نمائید. به همین روال برای سایر رنگ ها گزینه های مختلفی وجود دارد که ما سعی خواهیم کرد در بخش جداگانه به معرفی انواع سنگ های ساختمانی بر اساس رنگ بپردازیم. اما اکنون لازم می دانیم که شما را با تنوع سنگ های ساختمانی آشنا کنیم،این تنوع نوع به شرح زیر است:

  • سنگ مرمریت: این نوع سنگ ساختمانی قابلیت استفاده در نمای داخلی ساختمان را داشته و تنها دعداد محدودی از آن در فضای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند که در این بین می توان به سنگ لاشتر و مرمریت هرسین اشاره کرد.
  • سنگ تراورتن: بهترین گزینه جهت استفاده در نمای بیرونی ساختمان است.
  • سنگ گرانیت: از نظر چگالی و استحکام جز بهترین نوع سنگ های ساختمانی اما تنوع رنگ پایین آن موجب شده تا به مرور محبوبیت آن نیز کمتر شود. در همه بخش های ساختمان قابلیت استفاده دارد.
  • سنگ چینی: عمدتا دارای زمینه رنگ سفید و خاکستری و همچنین مشکی و طوسی است که در همه بخش های ساختمان قابلیت استفاده دارند.
  • سنگ مرمر: لاکچری ترین و لوکس ترین نوع سنگ ساختمانی در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان : 
0913-932-1409

تماس با ما