لودینگ

کاربرد انواع سنگ اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی

در این بخش از محتوا، ابتدا بررسی معماری و وابستگی های طراحی دکوراسیون داخلی به معماری و در ادامه نیز به کاربری سنگ اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. زمانی معماری تنها جهت رفع نیازهای اولیه زندگی بشر بود ولی به تدریج چرخه فراتر از آن رفت و از آن به عنوان یک وزنه در جهت بهبود کیفیت زندگی بشر استفاده گردید. تاریخ معماری با تاریخ زندگی همزمان بوده و با نگاه به آثار گذشته، همواره متوجه خواهید شد که بشر با داشته های خود به بهترین طراحی ها چه در فضای بیرون و چه در فضای داخلی پرداخته است. تمرکز عمده ما در این بخش بر روی طراحی دکوراسیون داخلی بوده و نقشی که سنگ اسلب در دکوراسیون داخلی داشته است.

شاید برای بسیاری، کلمه اسلب در سنگ های ساختمانی ناشناس باشد و برای درک ادامه مطالب به شما پیشنهاد می کنم تا از محتوا انواع سنگ اسلب بازدید نمائید. معماری و فضا، ارتباط تنگاتنگی با همدیگر داشته و فضا می تواند زمانی سیاه و سفید، زمانی رنگین و زمانی باز و نیمه باز باشد و توجه به این مسئله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معماری ترکیبی از هنر و تکنیک است و زمانی که این دو با همدیگر ترکیب می شوند، منجر به خلق آثاری منحصر به فرد خواهد شد. ما اعتقاد داریم که این چرخه، ضلع دیگری نیز دارد و ما آن را تکنولوژی می نامیم. با یک مثال این موضوع را ادامه می دهیم. قطعا همگی شما، ساختمان های مربوط به 20 یا 30 سال پیش را مشاهده کرده اید که هر کدام به نوعی از سنگ های ساختمانی در کف یا بدنه و یا بخشی دیگر از ساختمان استفاده کرده اند.

کاربری سنگ ساختمانی در این قبیل از ساختمان ها، تنها نقش پوششی داشته و کمتر به فکر استفاده از آنها به عنوان متریالی جهت طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و با تولید سنگ های ساختمانی در ابعاد اسلب، منجر شد تا نقش و نگار سنگ در ابعاد بزرگ کاملا خود را نمایان کند تا جایی که در بسیاری از پروژه ها، طراحان و معماران از انواع سنگ ساختمانی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. این کاربری محدود به بخش خاصی نیست و مشاهده شده که در طراحی لابی، هتل، رستوران، مجتمع های تجاری، اداری، مسکونی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سنگ اسلب در لابی

کاربرد سنگ اسلب در لابی

با توجه به نوع کاربری لابی و مدت زمانی که مهمان در آن منتظر میماند، اهمیت به طراحی این بخش بسیار مهم و چشمگیر است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نقش سنگ اسلب در زیبایی این فضا کاملا مشهود است. سوالی که برای بسیاری از طراحان وجود دارد مرتبط به این می باشد که چه نوع سنگ های اسلبی برای این بخش کاربردی است. اصولا از سنگ های لاکچری استفاده میشود که در این بین می توان به سنگ های مرمر و بعضی از سنگ های مرمریت مانند برندهای لاشتر و تری دی بلک و همچنین سنگ های چینی قروه و ازنا و الیگودرز و همچنین سنگ اسلب هرسین استفاده می شود.

این محتوا ادامه دارد………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان : 
0913-932-1409

تماس با ما