لودینگ

سنگ تراورتن حاجی آباد

یکی از تراورتن های محبوب ایرانی،تراورتن حاجی آباد نام دارد که از زمینه رنگ کرم، کرم روشن، سفید و بژ برخوردار است. معادن این سنگ در محلات واقع شده و طبق آمار خروجی معادن این در این سالها، این تراورتن چه از نظر بازار داخلی و چه از نظر صادراتی به عنوان یکی از پر تقاضاترین سنگ های ایرانی به شمار می آید.

سنگ تراورتن حاجی آباد

عمده تولید سنگ حاجی آباد در کارخانه های تولید تراورتن موجود در شهرک های صنعتی محلات و اصفهان صورت می گیرد و به نوعی آنرا در بعضی از مواقع با برند ح محلات و  اصفهان معرفی می کنند. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج تولید و از نظر فرآوری نیز به صورت پالیش و چرمی فرآوری می گردد. سنگ تراورتن حاجی اباد از کمترین حفره برخوردار بوده و با توجه به تراکم بالا و استخوانی بودن آن، موجب شده تا از ساب پذیری قابل قبولی برخوردار باشد و همچنین از کمترین جذب آب، بالاترین مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و سایشی برخوردار است که این عوامل موجب شده، به عنوان یکی از سنگ های مورد تایید مهندسان در اکثریت پروژه ها مطرح باشد.

قیمت تراورتن حاجی آباد

پارامترهای تاثیر گذار بر قیمت خرید تراورتن حاجی آباد عبارت اند از: ابعاد، ضخامت، سورت و کیفیت فرآوری. به صورت استاندارد در ایران عمده تولید سنگ حاجی آباد در ابعاد پلاک صورت می گیرد و البته در این بین می توان به ابعاد اسلب آن نیز اشاره کرد. از نظر سورت بندی، حاجی آباد عمدتا بر اساس رنگ بندی آن سورت می شود و هر آنچه زمینه رنگ به سمت کرم روشن و سفید رود از قیمت بالاتری برخوردار بوده و همچنین در بازار درجات آن را با نام های سوپر، ممتاز، درجه 1 و درجه 2 معرفی می کنند.

کاربرد تراورتن حاجی آباد

سنگ های تراورتن با توجه به خصوصیاتی که در بخش های قبلی برای آنها مطرح کردیم، بیشتر در نمای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و کاربری تراورتن حاجی اباد علاوه بر نمای بیرون، این قابلیت را دارا بوده که در نمای داخل ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از سنگ حاجی آباد علاوه بر برش به صورت تایل و اسلب، از آن در پروژه های ضخیم کاری، مجسمه سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه سعی خواهیم کرد نمونه تصاویر سنگ حاجی آباد را به همراه تصاویر مربوط به نمونه کارهای اجرایی آن راقرار دهیم و شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش تراورتن حاجی آباد با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار:

  • آیا از این تراورتن در کف ساختمان نیز می توان استفاده کرد؟ عمدتا سنگ های تراورتن به دلیل داشتن حفره در سطح، در کف استفاده نمی شوند اما با توجه به تراکم بالا و کم بودن حفره های سطح سنگ حاجی آباد،می توانید در بعضی از مواقع از آن نیز در کف ساختمان خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان : 
0913-932-1409

تماس با ما